Roos-Charlotte.reismee.nl

Van township naar villawijk!

Lieve allemaal,

Onze tweede reisweek zit er alweer op. Charlotte heeft nog één reisweek te gaan en Roos ziet Rik weer bijna! We schrijven ons blog vanuit een luxe villa, waar de tante en oom van Charlotte verblijven. Heerlijk om even te genieten van luxe en natuurlijk gezelligheid! We hebben sinds tijden weer in een lekker zwembad gezwommen, met een prachtig uitzicht. We eindigden ons vorige blog met de voet van Charlotte. Het gaat nu gelukkig iets beter. Het dode stuk is uit de voet en heeft plaatsgemaakt voor een 'gezonde' wond. Waarschijnlijk komt het allemaal weer goed, maar heeft het wel nog even tijd nodig. Laten we beginnen bij het begin van onze week.

Vanuit Storm River Village gingen we weer met de Bazbus naar de volgende bestemming: Knysna. Dit is een leuk stadje met een haven. We hadden voor zondag een bootcruise geboekt om de zonsondergang vanuit het water te bekijken, maar helaas regende het dus hebben we het gecancelled. We hadden een lekker luie dag en zijn uiteindelijk met een filmpje in bed beland. De volgende dag hebben we voor het eerst in ons leven gebruik gemaakt van een wasserette. Heerlijk om al onze kleding weer even fris te hebben. Op den duur gaat toch alles naar die muffe backpack ruiken. 's Middags zijn we naar het Elephant Park gegaan. We hadden mazzel, we konden nog een rit op de olifant boeken voor die dag. Voordat we op de olifant gingen rijden, kregen we de gelegenheid om ze te voeren en aan te raken. Wat zijn die slurfen lang zeg! Heel grappig om ze te voeren. Aan het eind van de middag was het tijd voor de rit. We vonden het wel een beetje spannend om op die beesten te klimmen. Gelukkig hebben we geen last van erge hoogtevrees. Ook had iedereen een gids voor zich zitten, die je heel stevig vast moest houden. Dat voelde wel veilig! De olifanten luisterden goed naar commando's zoals: 'loop door', 'doe het rustig aan' en 'ga zitten' (toen we eraf moesten stappen). We merkten wel dat ze getraind zijn door de rangers. Ook liepen de olifanten keurig in een rij en wisten ze wie ze moesten volgen. Dinsdagochtend hebben we op het terras nog even van Knysna in de zon genoten. Rond het middaguur kwam de Bazbus alweer en gingen we naar Oudtshoorn. Deze plaats staat bekend om de struisvogels en de mooie grotten. De volgende dag hebben we dan ook een tocht gemaakt. We begonnen bij de grotten, de rit er naartoe was al prachtig! De grotten waren immens groot, zo bijzonder dat dit natuurlijk ontstaan is. Wel een beetje jammer dat er net een bus met Duitsers was geloosd... Gelukkig namen wij de Engelse tour, dus hadden we er geen last van! Na de caves zijn we naar een struisvogelfarm gegaan. Was leuk om te zien, maar we hebben beiden niks met die beesten. Ze zijn maar eng! We kregen een zogenoemde 'nekmassage', waarbij we een bak met voer voor ons moesten houden en de struisvogels aan beide kanten langs je nek in de bak pikten. Van de massage hebben we niet veel gevoeld, maar grappig was het wel (zie de foto's ;)). Vanuit de struisvogelfarm zijn we met de mountainbike terug naar het hostel gefietst, een hele mooie route! Het landschap was hier veel droger, woestijnachtig. De volgende dag hadden we het plan om de Swartbergpass op te gaan. Helaas hadden we pech met het weer in de ochtend, waardoor we besloten om wat langer in bed te blijven liggen. 's Middags hebben we een kroegentochtje door Oudtshoorn gedaan. In elk restaurantje hebben we een wijntje genuttigd. Gelukkig kwam de zon ook nog door, genieten! Vrijdag hadden we een lange rit met de Bazbus voor de boeg. Onze volgende bestemming was Stellenbosch. Dit is echt een studentenstad en bekend als wijnstad. Het plaatsje ziet er heel pittoresk uit, met bijna alleen maar witte gebouwen. Ook zie je bijna alleen maar witte mensen. We zijn meer in het luxe deel van Zuid-Afrika beland. We hebben vrijdagavond gezellig gegeten met natuurlijk een vino (sinds tijden weer een keer uit een mooi glas!). Ook zijn we gaan stappen. Dit was voor ons gevoel echt lang geleden! Bij Kwa Mama gingen we iedere vrijdagavond uit. Tijdens het reizen zaten we vaak te ver van de bewoonde wereld af. Dus we namen het ervan! Een hele gezellige avond gehad en de volgende dag natuurlijk een beetje brak ;). Daarom besloten we geen wijntour te doen, maar om de kater op het strand uit te slapen. Het grappige was dat het strand ook echt 'Strand' heette. Het Afrikaanse taaltje lijkt echt op het Nederlands. Het was een mooi strand en aan het eind van de dag ook nog de zonsondergang gezien.

Bij terugkomst wilden we nog wat geld pinnen. Helaas komt nu een iets minder leuk verhaal, we zijn beroofd van onze pinpas en creditcard. Het was even schrikken, maar gelukkig is de schade beperkt gebleven omdat we de kaarten snel geblokkeerd hebben. Ongelofelijk dat mensen zo sneaky kunnen zijn. Het beseft ons wel weer dat we écht moeten opletten en niemand kunnen vertrouwen. Dit gaat ons niet weer gebeuren! We probeerden ons er snel overheen te zetten en te blijven genieten van de dingen die nog op het programma staan.

Zondagochtend werden we opgehaald door Jacqueline en Ruud (oom en tante van Charlotte). We hebben Franschhoek bezocht, een plaatsje dat eigenlijk maar uit één straat bestaat. We zijn wat winkeltjes ingelopen en hebben lekker koffie gedronken met z'n allen. We merkten al snel dat het bloody hot was, dus we konden niet snel genoeg naar huis rijden om het zwembad in te plonsen. En wat voor een huis! Het is een super luxe villa met alles erop en eraan. Dit is wel wat anders dan het township waarin we leefden bij Kwa Mama. We hebben een vleugel met ieder een eigen kamer en badkamer. We vielen met onze neus in de boter! Bedankt Jacq en Ruud! Vandaag hebben we een heel mooi strand bezocht, Camps Bay. Vanaf daar heb je prachtig uitzicht op de Tafelberg en Lion's Head. We hebben dus al wat van Kaapstad gezien, maar de komende dagen zullen we nog meer kennismaken met de stad. We hebben nog een week om alles te ontdekken! Dit betekent dat we volgende week ons laatste blog schrijven, dan zit ons avontuur er op. We kunnen dan zeker terug kijken op een mooie tijd!

Veel liefs van ons en een dikke kus

Corrie van Delft

Geweldig verhaal weer dames, geniet van de laatste week samen, X Corrie

Willie van Delft

De verhalen blijven leuk, spannend en interessant om te lezen. Jullie maken het dan ook wel allemaal mee zeg. Prima dat jullie de tegenslag positief oppakken. en dus nog enkele weken genieten!

Marja

Ja roosje en lotje time files when your having fun!
Heerlijk verhaal weer. Sluit deze laatste week af samen met nog veel leuke dingen! Veel plezier xxx

Hans & Hedwig

Times fly when you have fun. Wat leuk dat Jacqueline & Ruud er ook zijn. Vallen jullie met de neus in de boter, prachtig huis. Nog een laatste week genieten, maak er nog iets moois van. Liefs H&H
Ps. Neem wat zon mee in je rugzak, kunnen we hier wel gebruiken.

Anouk

Vervelend van de beroving zeg! Maar gelukkig houden jullie er weinig aan over. Geniet van de luxe en het prachtige land! Dikke kus en tot snel